piekny fotograf

 home  Wywoływanie zdjęć  Podstawy fotografii  Rady fotografa  Site Map
 

fotograf ślubny

fotografia

powrót fotografia okolicznościowa

 

4.9 Skorygowania Koloru
Zwykle, kolory, które chwytamy nie są tymi, których chcemy widzieć w naszych obrazach,
specjalnie w przypadku krajobrazów lub innych opartych na nastroju zdjęć. Nie
chcemy sfałszować naszych kolorów, ale często chcemy doprowadzić do cieplejszych lub chłodniejszych
tonów, które pasują lepiej z nastrojem oryginalnej sceny. W analogicznym fotograficznym
świecie użyliśmy filtrów i innych typów filmu, by osiągnąć te
sam efekty. Kolor skorygowanie zwykle składają się z dwóch kroków:

1..
Dostając białe prawo bilansu, żeby nie miało żadnych rzutów koloru i podstawowego
nastroju w obrazie jest zdrowy zdefiniowany. Jeżeli będziesz przetwarzać SUROWE obrazy, zwykle wykonasz ten krok używający twojego SUROWEGO edytora. Przykłady, które opiszemy tu są oparte na Photoshop i stosują głównie do JPEG lub
SPRZECZKA obrazów.
2..
Optymalizacja koloru, jasności i nasycenia wybranych porcji obrazu. Te typy skorygowania najlepiej być odnieść się do określonych kolorów lub
obszarów, takiego jak cieni. Jeżeli poprawiasz większe obszary obrazu, najlepsze
narzędzia, by użyć są warstwami i odkładają maski, jako opisany w przekroju 7.4,
stronie 254..
Biały Bilans

Jeden kluczy do doprowadzania do lepszych kolorów w twoich obrazach używa właściwych
białych ustawienia bilansu. Będziemy dyskutować biały bilans w kontekście SUROWEGO
przekształcenia w sekcja 5.2.2. Podstawowe kroki, ponieważ osiąganie wielkich kolorów są:

r Zbiór poprawny biały bilans w SUROWYM edytorze lub, dla SPRZECZKI lub JPEG ja
iim
mm-
-wieki,
wewnątrz aparat fotograficzny.