fotograf ślubny
fotografia
powrót
4.9 Skorygowania Koloru
Zwykle, kolory, które chwytamy nie są tymi, których chcemy
widzieć w naszych obrazach,
specjalnie w przypadku krajobrazów lub innych opartych na
nastroju zdjęć. Nie
chcemy sfałszować naszych kolorów, ale często chcemy
doprowadzić do cieplejszych lub chłodniejszych
tonów, które pasują lepiej z nastrojem oryginalnej sceny. W
analogicznym fotograficznym
świecie użyliśmy filtrów i innych typów filmu, by osiągnąć
te
sam efekty. Kolor skorygowanie zwykle składają się z dwóch
kroków:
1..
Dostając białe prawo bilansu, żeby nie miało żadnych rzutów
koloru i podstawowego
nastroju w obrazie jest zdrowy zdefiniowany. Jeżeli będziesz
przetwarzać SUROWE obrazy, zwykle wykonasz ten krok używający
twojego SUROWEGO edytora. Przykłady, które opiszemy tu są
oparte na Photoshop i stosują głównie do JPEG lub
SPRZECZKA obrazów.
2..
Optymalizacja koloru, jasności i nasycenia wybranych porcji
obrazu. Te typy skorygowania najlepiej być odnieść się do
określonych kolorów lub
obszarów, takiego jak cieni. Jeżeli poprawiasz większe obszary
obrazu, najlepsze
narzędzia, by użyć są warstwami i odkładają maski, jako opisany
w przekroju 7.4,
stronie 254..
Biały Bilans
Jeden kluczy do doprowadzania do lepszych kolorów w twoich
obrazach używa właściwych
białych ustawienia bilansu. Będziemy dyskutować biały bilans w
kontekście SUROWEGO
przekształcenia w sekcja 5.2.2. Podstawowe kroki, ponieważ
osiąganie wielkich kolorów są:
r Zbiór poprawny biały bilans w SUROWYM edytorze lub, dla
SPRZECZKI lub JPEG ja
iim
mm-
-wieki,
wewnątrz aparat fotograficzny.
|